Nyt barn i vuggestuen

I vuggestuen modtages børn mellem 0 og 2,11 år.

Det er vigtigt, at I får skrevet jeres barn op så tidligt som muligt, da det giver de bedste muligheder for planlægning.

I vuggestuen er det vigtigt for os, at give det enkelte barn de bedste betingelser for at udvikle selvstændighed i gode og trygge rammer. Vi tænker meget over, at børn i fællesskab, skal udvikle sig til, at kunne håndtere fremtidens udfordringer, som er børnehave og senere skole.

Barnets trivsel er kernen i det daglige arbejde. Derfor er forældresamarbejdet meget vigtigt. Vi er bevidste om, at det er forældrene der kender børnene bedst.

Er der ældre søskende i børnehaven eller i skolen, er der rig mulighed for, at børnene kan mødes i løbet af dagen. Det er noget som både store og små er rigtig glade for.

Vuggestuens legeplads er specielt indrettet til små børns mulighed og behov. Den ligger i umiddelbar sammenhæng med vuggestuen.

Børnene har hver sin krybbe, som står i frisk luft, men under tag og altid i tørvejr og skygge.
Forældre skal selv medbringe sengetøj, pude, dyne samt sengelinned. Herudover skal også bleer og skiftetøj medbringes.
På badeværelserne er der hæve/sænke skifteborde og reoler til barnets skiftetøj.

Børnene får hver dag serveret formiddagsmad, frokost og eftermiddagsmad. Er det nødvendigt at børnene får special kost, som f.eks. modermælkserstatning eller grød fra pulver, skal dette medbringes.